Monday, January 26, 2015

aku rasa aku dah matang

assalamualaikum! terlajak lulussss

haha.. alhamdulillah officially hari ni aku lulus lesen D dan B2. kete moto la jawabnya. haha..

bersyukur sangat! nanges2 aku bila tau aku lulus. ye la, ni aku repeat test tau! dulu masa test sekali, SEMUA GAGAL. memang aku nanges2 sedih gle, aku nanges dengan ayah aku. alhamdulillah kali ni SEMUA LULUS.

kawan aku kata, bagusnya tim, lulus semua.. huh! tak tau dulu aku semua gagal.

Allah,, betul. setiap kesusahan pasti ada kesenangan. mungkin tak semua orang rasa macam mana gagal lesen, lebih2 lagi pakai duit sendiri. masa aku mula2 masuk usm, aku cakap dengan ayah, nak amik lesen. ummi aku cakap amik lesen pakai duit sendiri. memang aku amik cabaran tu, sebab aku ni macam pantang dicabar dan aku ada kesungguhan yang kuat kalau nakkan sesuatu. dan aku pasti itu akan menjadi milik aku.

tapi apa pun, berbalik pada qada' dan qadar Allah. kita hanya mampu berusaha.. jangan lah frust sangat kalau kau tak dapat something tu. sebab dalam al-Quran pun ada cakap,

"
from : https://peribadirasulullah.wordpress.com/2013/10/02/apa-yang-kamu-benci-mungkin-baik-untuk-kamu/

haaa.. bukan aku yang cakap. tapi al-Quran ada dicatatkan. :)

OH YE, apa yang aku rasa aku dah matang tu sebab aku dah semakin mengenali dunia, mengenali watak orang dan yang paling penting, Allah sentiasa bersama aku. matang la tu. hehe

sejak2 dah dapat lesen ni, aku cadang nak beli kereta. yang 2nd, murah2 je.. insyaAllah bermanfaat. aaminn.. ^^ oklaaa, aku chow. hihi

wassalam. 

No comments:

Post a Comment