Thursday, February 26, 2015

alhamdulillah, siap 1 chapter

assalamualaikum~

esok (hari ni sbnanye) aku kena hantar first three chapter of my thesis. and aku baru siap 1 chapter. tinggal chapter literature review dengan methodology. huarghhh.. aku dah ngantuk. bertemankan lagu korea dan hindustan. huhu... lentok weh.

hmmm, actually aku sekarang ni concern 1 benda. bawah mata aku gelap. disebabkan aku kurang zat besi. masa aku nak derma darah dulu2 pun, terbantut niat aku nak derma sebab aku tak cukup haemoglobin. hampir macam kene anaemia la.. tapi paras haemo aku tak bawah 11. so, aku masih dianggap sihat. alhamdulillah..

oh ye, kalau nak kata, family aku takde rambut perang. aku pun pelik kenapa aku pulak macam mat salleh. haha,, sampai kawan aku panggil "tim ni macam orang mexico" "saya ingatkan orang putih mana tadi" "kak tim dye rambut......" adoiyaiii.. ni semua sebab zat besi tak cukup dalam badan aku. hmmm... sedih gak.. sebab tak normal sgt macam orang lain.

so, aku nak try la makan something yang boleh tambah zat besi. contohnya daging merah, sayur kailan, macam2 lagi la.. telur pun boleh tambah zat besi. memang sekarang aku hari2 makan telur. telur kat kafe halim sumpah sedap. kalau aku kat rumah, memang sure aku rindukan telur sambal. haha..

kalau aku makan dengan ju, ju suka makan hati dan perasaan. means makan hati ayam. aku percaya makan hati memang boleh tambah darah. tadi aku pergi kafe halim, dengan niat nk berbuka dengan hati ayam. tapi atas takdir Allah, takde pulak.. haha,, baru hari ni nak cari hati. hari ni jugak xdak hati. kawan aku tegur "Nabi tak makan organ2 dalaman, tak elok" so, aku dengan berat hati, tinggalkan hati. haha..

las2 aku berbuka dengan nasi yang berlambak di atas pinggan, daun2 ulam yang banyak gila sampai hang boleh konfius la aku ni kambing ka manusia. hahaha.. oh ye, dengan telur sambal. sedap gle. eh, sambal belacan 4 sudu aku amik. sedapnyaaa.. alhamdulillah hihi

so, esok bermulalah aku makan oat ja.. huk3.. xpe.. bagi ringan lagi aku ni. hehe..

k la.. aku da ngantuk.

teruskan semangat tim!

2 more chapters!
insyaAllah.

assalamualaikum~

No comments:

Post a Comment