Wednesday, February 25, 2015

kagum dari jauh

assalamualaikum~~~

sebenarnya, entri malam ni nak cerita mengenai seorang sahabat yang ana panggil enta.

seorang anak, yatim piatu, kisah hidupnya memang selalu buat aku menitiskan air mata.

dia, buat aku sakit hati kalau dalam meeting.

sikap dia, bukan sebab dia orang penang. bahasa kasar. hmmmm

even dalam meeting tu, aku rasa macam nak tumbuk je mulut dia, tapii

di pengakhiran meeting, dia sempat cerita,

pointer dia sem lepas jatuh merudum.

arwah mak dia meninggal sem lepas. disebabkan hati yang lara, membawa diri keseorangan.

ye la wei, mak kot.. astaghfirullah..

mesti sedih gle. dia cerita, kawan dia dulu, masa skola rendah, nak upsr sama2. mak ayah dia meninggal sebab kemalangan. sedih memang sedih. tapi, jawapan kawan dia memang sangat menenangkan.

dia kata "memang aku sedih, tapi mak ayah tu Allah bagi pinjam ja kat kita. kalau hang bagi pinjam barang, hang mesti nak balik. betul tak? aku ada adik2, aku anak sulung. kalau aku lemah, adik2 lagi takdak semangat nak teruskan hidup. betul, hidup memang kene teruskan."

lepas dapat keputusan 5A dalam upsr, terus kawan dia keje untuk tanggung adik2 dia.

Allahuu.. sedih,,

yang kawan aku ni pulak, dia anak bongsu.. abang kakak semua dah keje.. kira ok sikit la dari kawan dia.. tapi tetap sedih.

dia memang steady. patut la dia tak gentar hadapi kesusahan dan kegelapan. sebab banyak lagi perkara sukar yang dia telah hadapi.

serius. dia memang steady. papepun, moga enta jadi pemimpin yang bertoleransi insyaAllah. :)

No comments:

Post a Comment