Sunday, April 5, 2015

cerita yang takkan habis

Assalamualaikum,,

first nak cakap, aku dah pandai bawak kete pegi jalan2 kat luar. 2nd, aku hampir kena langgar kat simpang tiga, dan aku di antara Hilux and lori. aku sumpah seranah hilux tu sebab dia belok xnk bagi signal. bangang. huh. tapi aku bersyukur jugak sebab aku xde jadi apa2, time tu aku dalam perjalanan nak p ngajar budak. huh.

Astaghfirullah..

ok, lagi aku nak cakap, aku happy sangat sebab Allah kurniakan aku sahabat bernama ina, yang i love u sooooo much sampai syurga. betapa beruntungnya orang yang dapat Ina ni, dah la bijak, solehah, tenang, hahaha walaupun kadang2 dia ni serabut nak mampuih. hahaha,,, sabo je la aku.. tapi bila aku sedih, dia yang faham perasaan aku, suka tenangkan aku.. i love u ina.. alhamdulillah aku ni straight. aku paling suka cakap i love u kat org, and the BEST part is when they reply i love u too.. hahaha.. happy kata diaaa,, lagi2 kalau pagi2 org kata camtu. hihihi,, mampu buat hari aku tersenyum lebar. hihi..

apa yang paling aku suka pasal ina ni, dia sangat ingat nama orang,, even baru sekali dengar, tapi dia ingat sampai bila2.. tu kelemahan aku. tp dia takde apa yang aku ade.. contoh aku ingat nama tempat, jalan2 untuk ke tempat tu, tp dia yang paling lemah bab ni. kalau aku tnye jalan, gerenti dia cakap, "tim, kau tau kan aku,, x ingat laa tempat2 ni.." hahaha... ok2,, aku admit and aku kene figure out sendiri. n alhamdulillah dapat solution.

eh, nak tau tak, ada 1 malam ni, AKU TENGAH gian nak bawak kete, then aku ajaklaaa sahabat aku ni, aisyah p jalan2, aku cakap ngan dia aku nak jalan jauh, jom teman aku. hahaha. pastu dia pun ok. aku pun bla, keluar dari bilik. pergi menuju kereta..

aku nak lalu jambatan kedua, aku bayar tol RM10.60. aku pegi laaaa lalu jambatan kedua memalam tuuu,, xbyk org, nk dekat2 penghujung tu, aku benti kete, nak amik gambar, typical people do. hhhaa.. pastu aku xtau nak ikut jalan mana kat penang tu, aku jalannnn je,, haha.. ikut signboard yang ada, aku menuju jambatan sultan azlan shah, jambatan pulau pinang yang pertama laa..

then aku ikut jalan nak balik usm, eh, terlepas pulakkk la jalan. aku pegi sampai ke sungai petani. LOL!!!! patah balik kat lebuhraya tu, isi minyak, then turun kat alma. bukit mertajam. eh,, apasal tak sampai2 lagi USM ni,.. sedih baq hangg,, seb bek kawan aku kat sblh ni, keep supporting me, adohai! aku dah ngantuk time tu, bayangkan ktorg kuar bilik, pukul 12.30 baru sampai bilik. sesat tuhdiaaa!! lama gilaaaa.. dalam hati aku tak abes2 baca ayat seribu dinar.. sesiapa yang bertawakkal kepada Allah, maka Dia akan memberikan jalan keluar.

sobsssss... aku bersyukur sangat sebab dapat balik semula ke USM, meneruskan perjuangan aku FYP, dan berjumpa sahabat2. huwaaaa!!

hahahhaa.. tu pengalaman laaa.. oh ya, btw, ape kabo kau pie? thanks sgt sbb jumpakan post ni,


kau doakan aku moga jodoh aku dengan dia sampai syurga ea.. 

^_^ assalam. 



No comments:

Post a Comment