Wednesday, April 15, 2015

My adventure!

Assalamualaikum!

jumpa lagiii.. walaupun aku bz, tapi sempat gak la nak update cte baru2 ni.. aku pergi rumah ju.. jumpa sanak saudara dia.. macam2 buat kat sana.. haha.. yang besnye, dorang ni sume baik2... layan aku dengan baik, moga Allah berkati mereka semuanya.. aamiiiinnn..

bes la cakap luu.. siap nak jadikan aku calon menantu, depa suka aku ni yang ceria, jenis tak kesah, rajin pun rajin. lol. hahaha.. tapi aku senyummm je ble dorg tanya dah ada orang ke? huhuhu.. aku senyummm je.. dalam hati aku, kalau nak, boleh bagitau ayah. hahaa

oh aah.. aku lupa ayah ju ada kirim salam kat ayah aku.. nanti aku bgtau..

by the way, happy birthday to my lovely ibu, ju, su and ummi.. ^_^ sayang sume! hihi..

skuter pakcik ju, aku ni jakun sangat jumpe padi, memule ktorang kat luar rumah atok ju, then ju macam ada dengar bunyi mesin penuai padi. ju pun tanya aku "tim pernah tgk mesin tuai padi?" aku jawab tak. dia tanya lagi.. nak tengok tak? aku jawab nak!!!

haha..
then ju cadang naik moto. aku la yang kene bawak ju. kekeke,, atas moto tu sempat dia cte yang dulu masa dia blaja naik moto, dia bawak moto sampai ke tengah sawah. time tu padi sume dah dituai, tinggal tanah yang kering je. dia tak tau nak buat apa, press2 minyak sampai ke tengah!

hahahahahahaha!!!! aku bawak moto sampai tergelak2 kuat. lawak gle la ju!!!!!
hahahaha.. k2.. ju bagi aku peluang bergambar kat padi2 ni.. hihihi


ok, ni mesin padi. japgi aku post yang mesin punya gambar je. ada pulak muka aku terselit. kah3



kami kembar.. sampaikan makcik2 ju tersilap panggil aku Gidok (nama manje juuu). kih3..


haaaa... ni la padi yang dituai tadi.. padi2nya sume transfer kat lori.. ^^


hihi.. ju yang amik gamba masa aku bawak moto. tengokla muka dia tuu.. feeling abes.


ni anak sedare ju.. 3 beradik, tp yang plg kecik baby lagi.. xley laaa nak lari2. hihi. time ni macam da nak hujan petang tu, tapi sebelum hujan, ktorang sempat berjoging. subhanallah.. sawah padi luas jauh mata memandang. ^_^


nyomelnyeeee.... hihi


inilahhh nasi ambeng.. ktorg rewang masak2 bende ni, malam tu ada kenduri arwah. plus sedare ju dari endon datang melawat depa.. so this is the result!! 


huhu.... doakan kami kurus macam Girls Generation. haha



BIDEO ape ntah.. just watch it! :)


gigih abang~~


huuuu.. tengoklaaahh betapa canggihnyaa.. 

the road must taken

poyonya timmmm.. tu ju tengah keringkan tangan. hahaha.. kat aeon manjung, ondaway balik USM. 


k la, aku nak bla.. oh las2.. 

post aku kat fb, tapi aku buat only me.

n aku berani post kat sini je.

"Mungkin, aku perlu berubah. focus on my study here, and my dakwah, and my smile to the world. insyaAllah, moga Allah redha. *senyum dalam pahit*
                                                            -JOM PEGI SURAU!-)"

WASSALAM. SENYUMM!!! SENYUM KAN SEDEKAH.. ^_^

No comments:

Post a Comment